Sunday, November 09, 2008

Anugerah

Pada hari Jumaat 7.11.2008 aku telah dianugerah oleh Allah title 'datuk' bagi kali ke 8. Pada petang itu aku menerima panggilan dari harmonik di Ipoh mengatakan isterinya (menantu) telah dimasukkan ke wad bersalin kerana sudah sampai masa untuk 'delivery'.

XYL ku resah gelisah dan mendesak aku bersiap untuk segera ke sana. Tapi aku cuba menenangkannya dan membuat ramalan bahawa saat yang ditunggu akan tiba hanya selepas Isya. Aku tidak mahu menunggu terlalu lama di ruang lobi/menanti di hospital. Terutama pula di situ adalah kawasan yang tidak boleh 'berasap'. Pengalaman2 yang lalu sudah memasakkan diriku tentang saat2 begitu.

Namun pada hari itu, terpaksa juga aku mengalaminya sekali lagi. Maka berlepaklah kami di lobby wad bersalin bermula dari jam 6 ptg hingga 9.30 malam (saat delivery). Mereka dikurniakan seorang harmonik lelaki. Walau bagaimanapun segala-galanya cuma selesai pada jam 1.00 pagi. Aku bersyukur kepada Allah kerana segalanya sempurna dengan baik dan kedua-dua mereka selamat dari segala bahaya.

Aku bertolak balik ke Lenggong dan tiba di rumah jam 3 pagi kerana pada pagi Sabtu aku telah berjanji untuk memberi ceramah motivasi kepada pelajar-pelajar SK Felda Lawin Utara.

No comments: