Monday, March 23, 2009

KISAH NENEK SIEW HONG

Nenek Siew Hong, "Lu bikin tatak patut sama lu punya emak, esok lu punya anak pun bikin tatak patut sama lu".

Pagi tadi saya sempat berbual dengan nenek Siew Hong yang datang ke rumah saya untuk mengutip suratkhabar lama. Seperti biasa dia akan merungut pelbagai perkara termasuk lah sendi2 dan pinggang nya yang dah mula sakit. Entah macam mana hari ni saya melayan beliau dengan bertanya mengenai anak2 beliau.

Sebaik sahaja topik anak nya diutarakan, airmata beliau berjurai jurai keluar. Rupa2 nya beliau memendam perasaan kekecewaan yang teramat sangat yang hanya menunggu peluang untuk diluahkan . Paparan fotos yang berikutnya saya rasa memadai untuk saya berkongsi cerita dengan para pengunjung disini. Ingatan Nenek Siew Hong kepada saya "Kalau lu bikin tak patut sama lu punya amak, nanti esok aaaa lu punya anak pun mikin itu macam sama lu":

Saya akan mengingati pesanan beliau dan harap anak2 saya pun akan membaca artikel ini.

(Terimakasih Beruangmadu "Abang Bear")


No comments: